TAJUK GERAK


widgets

Wednesday 21 March 2012

NASIB KAWAN

Salam sejahtera....
Hari ni nk citer sikit pasal kawan aku yg bername Amar Adri Fitri....Amar ni adelah pekerja membe aku kat cafe di MITC melaka...nk katekan mereke ni da 1 keluarge...amar ni berasal dr tampin....rasenye cukup kot pasal die...ok...semalam..20/3/2012 jam 1840 aku dapat msg dr membe aku...weh amar eksiden semalam jam 12 tghari...aku bls la ko jgn la nk tipu....sbb membe aku ni suke tipu2 wat aku g cafe die lepak2...die kate serius..x percaya sudah...jd aku kol...mmg betul die eksident...aku da rade kelam kabut la..ye kan kawan..p karok same2..boling same2....aku tanyer sirius ke die...die kate mayko klo ko dtg hr ni ko sempat tgk kot....aku ape lg pecut la...sampai kat hospital tingkat 1,no 7 guard x bg masuk..ape lg...die x kenal aku..aku kol seseorang 2 terus die bg masuk...

Aduh..bila aku tgk die sedih giler katekan...die terbaring dgn bantuan pernafasan...menitis air mate aku...tp die sedar tgk aku...aku bg kate2 kuat semangat...pas 2 aku jumpe misi kat sane tanye status die...die alami patah siku tangan kiri,tulang rusuk 3 patah dan cedera kat paru2...aku dah risau sgt2...pas 2 membe kol suh dtg uma die tok bg kate2 semangat kat mak die...jd aku pon pergi...aku pergi jumpe membe aku die pon da huru hare,,,,ye la da angap mcm adik sendiri...membe siap ckp aku leh kuat ni sbb daingat die da x de...kalo ingat die kat hospital aku akan jatuh sakit.....bila mak die tgk keakraban adik beradik membe kau n layanan mereka kat famili amar,mak die ckp..patutla amar x nk lik umah..jarang die balik...

pas 2 kami makan2 n gerak g hospital...tp x le masuk ...cuma mak die je le masuk.....

TANDA-TANDA

Sebelum berlaku kemalangan ni antara moto n lori,membe aku ckp byk tande2 yang ade kat amar...antaranye die sempat pesan kat adik2 membe aku yg sama2 usahakan kafe..pas ni korang jaga cafe ni elok2..aku nk tido....tande lain die tegur rumah mereka wangi sangat sedangkan mcm biase je...pas 2 die biase ada pakai beg sandang,,,,,dalam beg 2 la segala benda berharga die ada...die x perna bg beg 2 org len pegang...3 hari sebelum kejadian die amik beg 2 pakaikan kat membe aku dgn pesanan jg beg ni baik2..membe aku pon pelik,,,,

Mase die eksiden kwn die yg npk dulu depan mate...kwn die 2 keje kat boling...so mrk mmg kenal sbb kwn die mkn kat cafe membe aku n mrk slalu men boling...Kebetulan pula kwn amar ni org sama taman amar kat Tampin...tp x perna tau rumah kat mana...die segera telefon kenalan die kat taman 2 tok imform kat famili die...Tuhan nk tlog dgn care apa pun le terjadi...Ade 1 famili kat taman 2 pergi cari rumah amar...las2 jumpe..mrk bg tau kat mak amar...pas 2 mrk yg bwk mak amar ke hospital.Jiran mereka tglkan anak2 mereke kunci dlm rumah sbb x de org nk jg anak demi nk tlo mak amar....

mase borak2 dgn membe aku,,,die ckp amar tahan pon sbb mude n die dlm keadaan bius...pernafasan die pon susah hingge perlu bantuan...Dr pon da ckp susah..tp Dr bg 3 hr klo die ok 2 tandanya die kuat...

pas 2 aku bg kate2 semangat kat mak die...mak die mmg kesian...da mcm kusut dgn pikiran...

Aku hanye mampu ckp kat kwn aku ingat kite x kan lebih sesaat dan x kan kurang sesaat...yg boleh berdoa dan tawakal....

tah la aku arap2 die sembuh...x nk kehilangan seorang kawan diuisa 20 ni....

Minta doa anda untuk die sembuh.......




                                           NIE KEADAAN DIE MASE AKU MELAWAT

by:jeyadanielz



1 comment:

  1. Wah bagusnya ada kawan camni, susah sama-sama, senang sama-sama.
    Sama-sama berdoa pada Allah supaya dia cepat sembuh. Amin.

    ReplyDelete