TAJUK GERAK


widgets

Sunday 2 September 2012

MeRdeKA wiTh My TeaM @ StaDiuM BukiT JaLil

Salam sejahtera dan salam 1 Malaysia.Sory lama tak update blog nie..Maklumlah sibuk sikit.Terlebih dulu aku mengucapkan selamat menyambut hari merdeka yang ke 55..Hari nie aku nak kongsi sikit pengalam aku dalam sambutan merdeka tahun nie..Tahun nie aku sambut merdeka di KL bersama team belia aku..

Aku gerak ke KL hari Khamis dan berjumpa dulu dengan seorang kenalan baru aku di FB.Nama die Amirul.Pas jumpa dia di Bandar Baru BAngi,aku dan dia gerak ke KL untuk jalan-jalan.Kami jalan-jalan sekitar Bandaraya KL.Mula-mula nak lepak,memandangkan x de parking,kami pusing-pusing je dengan keter...Pas pusing-pusing,aku hantar Amirul pulang dan aku bermalam di rumah member aku masa sekolah..

Pada 31 hb,aku gerak semula jemput Amirul untuk join sambutan Hari Merdeka di Stadium Bukit Jalil.Kami join dibawah Majlis Belia Malaysia.Kami berkumpul di Pejabat MBM di Cheras dan disana aku berjumpa semula dengan member-member kelab belia hebat dan 2 orang ahli baru.

Jam 3 petang kami gerak ke stadium dengan menaiki sebuah bas.Sampai disana kami berkumpul di stadium mini menyaksiakan persembahan artis..Disebelah malam pula kami menuju masuk ke dalam stadium..memang ramai giler org..Rasanyan kat 100 ribu orang.Aku juga bersyukur kerana akhirnya aku dapat jejak kaki kat stadium ini.Nasib baik aku join kelab belia ni..dapat gak rasa masuk stadium ni..klo x x de la dapat rase..Selepas tamat sambutan,kami balik ke MBM.

Sampai di MBM,kami semua pergi makan di kedai berhampiran MBM.Memang seronok rasanya.Lepas makan,kami balik ke MBM.Masing-masing bersihkan diri,borak-borak kosong dan tidur...

Pada keesokan harinya,kami 6 orang pergi beraya di rumah salah seorang ahli kelab di Bangi.Selesai beraya,aku dan Amirul hantar 3 orang lagi ke stesen LRT UKM untuk mereka pulang ke destinasi masing-masing.Lastly aku hantar amirul dan bertolak pulang ke Melaka..
Memang pengalaman yang amat menyeronokan.Lebih-lebih lagi bila jumpa dengan member-member kelab belia nie..macam adik beradik la katakan..Untung aku join kelab nie..Thanks kepada mereka yang menghappykan aku..Love u all..


nyanyi lagu negaraku






makan malam

beraya umah member

dalam stadium


dalam stadium


dalam stadium

No comments:

Post a Comment