TAJUK GERAK


widgets

Saturday 2 June 2012

Penyakit tidur

SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA

Hai semue...pe kabar..sht x kamu semue..leh tido x kamu...huhuhu...soalan pelik kan...Namun topik tidur yang nak aku citerkan kali nie...Aku dulu selalu dengar orang x le tidur nie...aku ingat benda 2 ok jer...Tp bila pemyakit ni kene kat mak aku sendiri barulah aku tau macam ne sengsaranya seseorang yang mengalami penyakit nie...

Mak aku start kene penyakit ni awal bulan 2..Sejak kene darah tinggi...tp ni dah bulan jun..masih lagi alami masalah yang sama..bukan x tidur langsung tapi ada gak tidur dalam 3o minit..So terpaksalah gune bantuan ubat tidur..klo makan ubat 2 pon le la tido dalm 4 ke 5 jam..

Banyak tempat aku dah bawk mak aku g berubat...daripada klinik,hospital pakar dan secara tradisional.namun die tetap mcm 2 gak...Doktor mengesahkan mak aku x de sebarang penyakit,bila rujuk perubatan kampung biasala kene buatan la 2 la ni la...macam2..Sebenarnya die ni tertekan pikir punca die x le tido..

Setiap hari dok menangis je..aku tgk pon pilu hati aku...Nasib baik ni cuti sekolah.Ada gak akak aku lik kampung tlg tengok2 kan die...2 pon die dok menangis..kate nye die x le masakan tok cucu die,x le belikan makanan ringan tok cucu die,x le manje2 dgn cucu die sebab badan x larat...

Ni lak dok nangis cakap nk bawak diri,,,x nak bagi kami susah...may be die ingat bila die bawak diri kami senang..die x tau macam mana kami kalau die wat mcm 2...tp aku kuatkan semangat depan die walaupun dalam hati aku da berkecai bila tgk air mata mak aku mengalir...

Apakah ujian ni diberikanNya...Setiap apa yang diuji pasti ada sebabnya...yang pasti perlukan keyakinan pada diri sendiri...Semoga Tuhan menyembuhkan die...

MAK JEYA SAYANGKAN MAK

No comments:

Post a Comment