TAJUK GERAK


widgets

Tuesday 1 May 2012

BERSIH pada skala ricter 3.0

Salam Sejahtera dan Salam 1 Malaysia

Baru- baru nie negare kite telah digegarkan dengan sebuah keadaan gempa+tsunami+taufan (BERSIH) berskala ricter 3.0..Menurut jabatan keadaan dunia,mereka telah memberi keizinan untuk BERSIH mengadakan perhimpunan secara aman ni tetapi dilokasi yang berlainan dari tempat yang dipohon...



Aku disini bukan nk sokong mana-mana pihak..sebab aku pikir neutral...Maybe ada yang lepas baca blog ni ada yang x komen,,ade yg sokong,,ada yang bamboo...x kisah la 2 terpulang kat die org..sebab hak masing2 kan..DEMOKRASI....

Semua orang dinegara ni ader hak untuk berhimpun,bersuara seperti yang terkandung dalam perlembagaan Malaysia...Tapi gunekanla keistimewaan dgn baik dan berprofesional...Bukan x bagi tempat...tempat da ada...Kerajaan bagi tempat,sebab fikir pelbagai masalah yang akan timbul dari segi pendapatan peniaga,pelancongan dan lain-lain lagi..


WARTAWAN YANG CEDERA

Kita tahu dalam sesebuah negara pembangkang kene ada baru la 2 menjadi cabaran kepada kerajaan untuk melakukan sesuatu.

Aku akui no all be perfect...Peneraju dan pembangkang ada baik dan buruk cuma nampak dan x nampak je...Banyak gambar-gambar yang tersebar dalam internet....ada yg penyokong bersih bersalah,,ada juga mengatakan polis menyamar penyokong bersih,dan mcm2 lagi lah..tp malas nk pikir...sbb aku neutral...Ada yang kata huru hara bermula apabila polis langgar penyokong bersih dulu...x tau la mana 1...janji klo nk wat siasatan biar ADIL...cari bukti kukuh,,,begitu juga bagi BERSIH...nk wat apa2 tindakan cari bukti kukuh...Sebab semua org ada keadilan di negara ini....

Aku kesal sangat kenapa nak bawak budak2 kecik join perhimpunan BERSIH...x kesian ke mereka pon kene semburan gas pemedih mata,pancuran air...

Kesan....hahaha...2 org terbunuh..seorang anggota polis dan orang awam..apa perasaan pelabur-pelabur...apa perasaan pelancong..mereka akan pikir negara kita da x aman lagi...nak melabut dan melancong pon mereka akan berpikir...ia jejaskan ekonomi....

Kita ada undang-undang..jadi ikutla undang-undang yang ada 2...aku x sokong mana-mana pihak sebab itu adalah rahsia antara aku dan Tuhan sahaja...kalo kat laur citer pasal politik aku x join...malas...


KEMBAR KE?

Berfikirla sebelum membuat sesuatau....aku x burukan BERSIH...tp jgn la libatkan budak2 kecik ni...2 aku x setuju...biar la yg 21 tahun keatas je...yg bawah 21 tu pergi lah tuntut ilmu..sebab 2 yg bagi kamu makan...nak tentukan pemimpin negara biar 21 tahun dulu...pilhan di tangan kita juga...

Bersama-sama menjaga keamanan dan kemakmuran negara....PIKIR LA....

byjeyadanielz

No comments:

Post a Comment