TAJUK GERAK


widgets

Thursday 10 May 2012

LAGENDA BUDAK SETAN

KHAMIS                  SALAM SEJAHTERA DAN SALAM 1 MALAYSIA                 10 MEI 2012

Mat mlm semue...hr ni aku nk citer pasal kisah LAGENDA BUDAK SETAN bab novel dan movie...
MOVIE

Aku da 6 kali tgk movie ni..kat Wayang sekali n cd 5 kali...mmg bes...lg2 time Ayu(lisa suriani)kene balun dgn laki die Azmi...Mase 2 aku kat opis dgr radio..kire2 4 hari lepas tayangan citer ni...aku n membe aku dgr la hasil kutipan...aku ingat ni citer nagrut je pas dgr title ni...membe cite..kisah ni dari novel zaman die sekolah..die kate mmg bes..las bini die mati...dgr je bini mati 2 la aku tertarik nk g tgk...pas abis keje mlm 2..sok nyer aku g tgk kat wayang...sowang je...mmg menarik kisahnyer..pas 2 aku tgu lak cd...pas 2 ura2 drama die lak nk kuar kat astro prima...on the spot aku kol astro tanyakan adakah benar atau tidak...pertanyaan aku diambil...lepas 3 hari dapat pangilan dari astro mengatakan yer akan ada...punyala happy aku...huhuhu..tp sayangnya aku x suke drama die sbb x suke watak ayu dm drama 2..mcm x kene...so membe aku kata novel die lg best...so aku cari novel...hampa x jumpa....

Aku dapat baucer buku 1 malaysia..x tau nak wat apa...so aku g la kedai buku..cari novel..terjumpa lak novel die...Lagenda Budak Setan 1,Lagenda Budak Setan 2(Katerina),yg 3 x de lak...dan 3 novel lain...

NOVEL

LAGENDA BUDAK SETAN 

Citer ni mmg bes..jaln citer sama dalam filem yg da aku tgk,,,tp kenyataan novel die lg best...pergh,,,klo filem die wat 100 adaptasi dari novel ni,,mau menangis lor..kisah cinta sepasang kekasih yang mengharungi pelbagai rintangan...setelah mengharungi pelbagai rintangan,akhirnya Kasyah kecapi keinganan nya mengawini Ayu walaupun satu masa dulu die keta kumpulan anto perempuan...Da kawin masa melahirkan anak,Ayu pula meninggal dunie...berhentilah kisah disitu...Dalam novel ni mmg aku selami abis2...dan watak,kenalakan kasyah n the geng mmg kene time mereka bersekolah kerana perangai seperti Setan



      KATERINA

Kisah ni bersambung dari novel diatas.Katerina adalah majikan kasyah dalm novel pertama...dalam kisah ni,katerina cuba merebut hati Kasyah semula setelag gagal di novel pertama...akhirnya dia berjya,,,tapa papa katerina x setuju hingga buat sebuah drama dimana upah seorang perampuan bernama Zahirah untuk berlakon khalwat dengan Kasyah masa x de org kat opis...Dramanya menjadi dan Katerina putus dengan kasyah...Katerina berkawin dengan pak we lama die Hisyam seorang gay,,,Namun die x lama dan die tingalkan laki die...Dalam hati katerina tetap ada kasyah...



KASYAH (berakhirnya lagenda)


Dalam novel ketiga nie,kasyah akan kawin dengan katerina,,dalam novel ni jugak kasyah kehilangan abang,anak buat selama-lamanya...anak pertama dia dan katerina gugur,,,anak kedua laki,,,kasyah juga membesarkan anak arwah abangnya yang dinamakan sama dengan nama arwah anaknya Athira...dalam bahagian ni las2 byak masalah berlaku antara watak2 dalam novel ni...Katerina curiga dan lari dari rumah apabila ternampak zahirah sandar atas bahu kayah yang sebanarnya dia minta pertolongan kasyah untuk menemani zahirah membuat laporan polis berkenaan penderaan yang dialaminya...




Apa2 pun x le citer banyak...nk tau bacalah novel...aku tgh tunggu filem Katerina ditayangkan diamana pengambaran telah selesai...dan filem kasyah pula sedang dalam peringkat akhir...arap2 semuanya menarik seperti di yg aku baca dalam novel...


byjeyadanielz

No comments:

Post a Comment