TAJUK GERAK


widgets

Saturday 5 May 2012

IBUKU

Salam sejahtera dan Salam 1 Malaysia

Hari ini 4 mei 2012 aku amat sedih sekali..sebabnya aku tgk mak aku menangis masa makan nasi tadi..kali terakhir aku tgk mak aku menangis tahun 2003 masa nenek aku meninggal..itu patutla...tapi kali ini lain lak,,,,

Mak aku sekarang sakit..x tau sakit apa...sakitnya tak leh tido...dah kat 2 bulan dei x tido,,,kalo tido pon setengah jam lepas 2 da x le tido...kesian aku tgk die..kdg2 nk menangis pon ada aku ni...

Da banyak tempat aku pergi cek..klinik kerajaan,,klinik swasta,,hospital kerajaan,,,hospital swasta,,pawang...pusat perubatan ckp x de sebarang sakit kecuali darah tinggi....bila jumpa pawang kate ada buatan..

Ni bau je aku balik dari jumpa seorang perubat tradisional...die ni muda lg..dapat ilmu secara mendatang...aku kenal die thn lepas bulan lapan mase g urut...die pon ckp mmg kene buatan org...die leh pulihkan...usaha tp Tuhan maha penentu....

Die mintak aku cari 7 biji limau lelang...aku pun br dgr limau 2...tp mmg susah jumpa...die mintak aku cr dlm tempoh 90 hari...tp mmg terlampau susah..aku pikir..pas 2 die kata org lain leh belikan tp org 2 x le ada kaitan perdarahan antara mak aku dan org luar yg x le tau sakit mak aku...susah jugak..pas 2 die kata bg anak2 yatim makan minum 7 hari berturut2..die ckp 2 susah...last die bg paling senang sekali...die suh mak aku makan sirih letak gambir,kapur selama 21 hari..air sirih 2 ditelan dan hampasnya ditanam...aku pon setuju...

Tah lah aku pun x tau nak wat mcm mana lagi kecuali berserah kepadaNya...moga2 mak aku sembuh...dan aku ada niat untuk dermakan sejumlah wang ke masjid ...arap2 semuanya berjalan dgn lancar...

byjeyadanielz


No comments:

Post a Comment