TAJUK GERAK


widgets

Tuesday 1 May 2012

Tanggal 1 Mei 2012

Selamat sejahtera dan salam 1 Malaysia


Hari nie merupakan hari pekerja bagi seluruh dunia...Setiap tanggal 1 Mei,seluruh dunia akan meraikan hari ini bagi memperingati jasa dan pengorbanan semua pekeja x kira latar belakang pekerjaannya.Tidak semua pekerja yang bercuti pada hari ini termasuk aku...Bagi aku ini adalah tahun ke 6 aku menyambut hari pekerja sebagai seorang pekerja penjawat awam.

Bagi yang bekerja di tanggal ini ada yang dapat bayaran triple,ada yang double...bagi penjawat awam pula yang bertugas bekerja waktu siang kadar 1.75 dan yang kerja waktu malam 2.0....Bagi polis,penjara,askar dan beberapa agensi tidak dapat apa-apa kerana telah pun dibayar dengan elaun khas yang tetap....

Yang bekerja teruskan kerja..sebab tenaga manusia ini memang diperlukan oleh negara dalam mencapai matlamatnya..Aku da 6 tahub hari pekerja kene kerja...urm x pela aku pikir 1 je aku berkhidmat untuk negara...so kena lah pikul tanggungjawab tu...

Perdana menteri pon da umum gaji minumum sektor swasta adalah 900..so ini adalah satu berita gembira bagi pekerja sektor swasta dan harap mereka dapat lagi meningkatkan hasil kerja mereka dengan berita gembira ini...

Sama-sama kita gemblengkan tenaga untuk memajukan negara ini....

kepada semue pekerja saya mengucapkan SELAMAT HARI PEKERJA...


 

byjeyadanielz

No comments:

Post a Comment