TAJUK GERAK


widgets

Wednesday 30 May 2012

K3naNgaN t3RIndaH HbM 2012 EpisODe 3

sambungan

Hari sabtu da timbul...hari yang sibuk2 sangat dengan kehadiran ramai peserta,sukarelawan baru...digabung dengan rasa mengantuk yang amat sangat...3 hari x tido...jg khemah....awal2 pagi dalam pkl 5 pagi kat 25 peserta laki da nk g mandi...tgk2 x de air...dtg la bg tau kami...so aku,anip.fairul,dan beberapa org g cek...mmg x de air langsung...kami g cek..rupe2 nye paip pecah kat tengah jalan...so kami amik benda ni sebagai 1 cabaran...kami repair sendiri....jaga jalan,,potong paip dan buat penyambugan semula...pas 2 air ada lik...suke dak2 ni...hahhaha

Pas 2 kami diarah tok bantu booth MICS..mcm2 la bunyi...cari2 x jumpa...kami pon jalan2 la...mase 2 kami pakai baju I LOVE PM...mase jalan2 wartawan astro 301 berita datang kat kami...die tegur aku apa maksud baju 2...so aku citer la...wah femes nak masuk tv katekan..tp x tau la masuk ke x...kat 10 minit die org interview aku....mcm2 nk korek rahsie aku...so aku jawab pon hati2 gak....Yg x tahan die tanya awk nak undi apa...aku jawan UNDI 2 RAHSIE...hahhaha...sempoi x jawapan aku....

Ptg 2 kene stanby eskot PM selaki lagi..Pm datang melawat tapak pameran...pas 2 terus ke Menara KBS....kat sana ramai menteri yang sempat aku bersalaman...antaranya,,menteri pelanconag,menteri di JPM,tim men kesihatan,dan lain2 lagi...bange nyer....


PM MELAWAT PAMERAN

maser 2 Mujahid dtg bagi tau aku yang dioe pitam...so aku suh die dok tepi...pas 2 PM  gerak ke pentas utama untuk rasmikan majlis Himpunan Jutaan Belia....so aku ikut si mujahid ni...org nak pitam kan...jalan pon dah huru hare....sampai kat pentas utama Lagu negaraku da start..so kami berdirilah....mase 2 mujahid ni da nk rebah...cpt2 aku tahan die bwk ketepi...aku mintak bantuan member2 team cikgu2...hahha...belikan die makanan...pas 2 kami tido kat tepi jalan sambil dgr PM berucap HARI ESOK LEBIH BAIK DARI HARI INI...ngntok katekan

 MUJAHID PAS TERSELAMAT DR PITAM

pas 2 kami gerak ke khemah...plan ank borak ramai2 malm 2 sebab malam terakhir...kesedihan mula terasa....Tp mlm 2 aku TERlelap sebab terlalu ngantok...aku pon x sedar...

Pagi keesokan harinya semue tanya aku napa x join mrk mlm td...aku tertido...die org pon x nk kejutkan aku...die org dok bincang pasal nak tubuh 1 group sukarelawan...keputusan aku die org tau...mesti setuju...hari semakin mendebar....Ptg 2 kami g booth MBM...nak sambut menteri belia n sukan sabery chik...sebelum 2 sempat nyanyi lagu 1 malaysia,menari suke2...hapy2 katekan...pas 2 lik khemah

BERSAMBUNG

byjeyadanielz

No comments:

Post a Comment