TAJUK GERAK


widgets

Wednesday 30 May 2012

K3naNgaN t3RIndaH HbM 2012 EpisODe 1

SALAM sejahtera DAN salam 1 MALAYSIA

Hey semue....hari nie aku nk kongsi sikit pasal peristiwe Himpunan Belia Malaysia HBM....pannjang citer die untk diciter kan...2 la ku wat by episod...huhuh...mcm sinetron kan....21 meiaku saje je buka email aku...nk tgk de tip x tok exam study aku...pas 2 aku ternampak 1 emal...so aku bace...gembire aku dpt join benda ni.....so aku kol num yg ader kat sana...num cikgu IPG...so die watkan surat mohon cuti tanpe rekod....aku x pasti samaada dapat join o x sebab cuti x dipohon lagi....sok pg 2 aku g opis wat surat cuti dan terus menghadap Timbalan Pengarah Negeri...syukur lepas gak...hapy giler aku....so aku terus lik umah...aku kol membe aku nk tumpang stay 1 mlm kat kuartes die...die pon ok jer...so mlm 2 jam 7.30 aku gerak g Putrajaya...mule2 sesat gak sbb terlepas masuk simpang ke presint 15...pas 2 aku jumpa....

22 hb pagi 2 membe da g keje...so aku lambat ar bangun...pas 2 aku da siap2 mandi aku g anto kunci uma kat die kat KDN..time 2 la kete aku kene sodok...SKIP...pkl 2 aku da ada kat tempat yang die org suh kumpul...hujan lak...memey sesat la nak cari tempat 2...last2 jumpa gak...so tunggu sana...masa 2 xramai la org...so tgu kehadiran big boss..ABG AWIE...pas 2 die  bawak g kat kawasan warna warni Malaysia tok amik baju...kat sana la aku kenal dgn budak2 nie...ANIP,SYAFIQ,TALIB,HAZIM,FAIRUL,n lain2 lagie...aku tgk anip mule2 nk tergelak gak tgk rambut die...ingat ganas..tp disebalik kegansan die ada kelembutan die dr segi pertuturan...

Pas amik baju....kite org g khemah...terkejut gak dgr tido dlm khemah..ingatkan rumah transit or kuartes..tp khemah mmg terbaik...bukan selalu dapat kan...so aku amik la 1 khemah dengan Anip,syafiq,talib,hazim...Hazim ni dak putrajaya..tp die pon stay dgn kami..uma die dekat je..aku bangge dgn die sbb sangup dok dgn kami...So pas makan mlm 2 da start keje...1st keje kite org angkat air mineral...byk lak 2...tp dengan semangat yang team aku ader,kami x kisah pon...kalo angkat 1 bulan mcm 1 badan le jadi 6 pack.hahahha....pas angkat air,kiter org rehat2 jap....pas 2 cari lokasi nak mandi...x selese lak nak mandi kat khemah..sasaran Petronas...hahaha...pas mandi,Anip,syafiq,talib,hazim g sg besi nak antau barang kat uma abag die kot...x ingat lar...so aku n fairol mengatur strategi tok berjalan2 skodeng kat jambatan putrajaya....sempat bergambar lagi...skodeng2 langsung x de magse skodeng kami....pas 2 pikir nak cas hen set lak...so sasaran kedai mamak...pusing2 putrajaya sesat sana sesat sini las2 jumpa....aku ayat sikit mamak 2 las2 dapat cas enpon...hepy nyer...pas 2 kami lik khemah n tido...


HARI PERTAME

 POT SKODENG

 MEMBER SKODENG
 

BERSAMBUNG
byjeyadanielz

6 comments:

  1. dh mcm bce novel dh nie... cpt2, ckgu nk bce next episode...

    ReplyDelete
  2. Amboi.. siap bersambung lagi tue.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak tulis to be continue x le...kan ni pos dlm BM...huhuu

      Delete
  3. ape nie pic aku xde p00o0n.. kn kite gy same2 kt jambatan tu jeya.. hadoyainyep0n.. -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. NAK KE PIC KO AKU LETAK...NO HAL...JAP

      Delete