TAJUK GERAK

Sunday 10 June 2012

Hapening Futsal

Salam sejahtera dan salam 1 Malaysia

Ahli kelab belia hebat...memang terbaik lah u all...tabik sama lu orang...2 la kumpulan team aku yang ditubuhkan secara tidak rasmi selepas kami berkenalan di Himpunan Jutaan Belia 2012 di Putrajaya Mei lepas..Selepas di HBN,inilah kali ke 2 kami bertemu kembali untuk program seterusnya iaitu Santai Futsal anjuran Kelab Kemanusiaan Belia Malaysia di arena Teluk Gadung,Klang.

Kami dikehendaki berada di Klang jam 8.30 pagi 8 jun 2012..so aku,Fairul,Mujahid,Amy,Anis,Fared,Nicole,Soib telah bercadang untuk pergi awal sehari iaitu Jumaat 7 jun..
Jumaat 2 aku ada hal kat Putrajaya berkenaal dengan kes kemalangan kereta aku dulu.Aku kene pergi Putrajaya dulu.Fairul nak teman gak..so aku gerak dari rumah aku ke terminal 1 Seremban untuk jemput Fairul g Putrajaya dengan moter LC..Pas jemput Fairul kami terus ke Putrajaya..Ke IPD trafik..Pas 2 g makan kat kafeteria KBS...huhu kenangan lama kembali semula..pas makan kami pergi jenguk tapak perkhemahan kami semasa kami dalam program Himpunan Jutaan Belia..Sedih gak rasanya bila kenangan lama kembali di ingatan..

TAPAK TIDOR AKU MASA HIMPUNAN BELIA

LOKASI KHEMAH URUSETIA MASA HIMPUNAN BELIA
Pas 2 kami gerak balik ke Seremban semula kerana Mujahid dan Amy akan tunggu kat sana.So kami memulakan perjalanan...Huhu..tersalah masuk laluan lak...kami termasuk laluan ke KL...apa lagi teruskan jela...Da sampai Kl kami amik ke arah seremban semula...Dalam perjalan kami termasuk lorong smart..naik moto lak walaupun lorong 2 hanya tok kereta...kami memang x tau sebab kali pertama..apa lagi gedah jela..mak ooi panas gak dalm 2..dah la panjang,keter lak laju2..Sampai keluar tol kami jumpa akak plazatol bertanyakan bayaran kerana x de lorong motor unutk lepasai plaza tol...die pon suh lalu jer...

Sampai sahaja di Seremban,kami jumpa Mujahid kat terminal 1.so kami pergi ke rumah Fairul untuk parking motor kami dan ke Terminal 1 semula untuk melanjutkan perjalanan kami ke Klang dengan bas.Kat terminal kami jumpa Amy..so kami berempat naik bas menuju ke kl..kami turun di pasar seni.Sampai kat pasar seni tapak kasut aku lak yang tercabut..suma lekat sikit je..huhuhu..Pas 2 kami naik KTM ke KL Central...Kat KL Central kawn kami Fared,Anis,Nicole tunggu kami..cian si Fared dok tunggu dari pukul 4 petang..kami sampai sana pon kat pukul 7...Pas 2 kami naik KTM menuju ke Klang.
DALAM KTM KE KLANG: FARED<JEYA>ANIS

DALAM KTM KE KLANG:AMY>NICOLE

DALAM KTM:ANIS>MUJAHID

Sampai di Klang dalm pkl 9 lebih,Soib menanti disana.Kami semua pergi mengalas perut kat kedai mamak depan KTM Klang..Tgh2 makan big bis kami Abg Awie call suh tunggu kat sane..Pas 10 minit die n fadzly pon sampai nak angkut kami.Kami disedikan hotel oleh Abg awie,2 bilik tok laki 1 tok ppuan..Thanks Abg Awie...susah dapat bos mcm nie...Pas siap2 makan abang awie bawak kami ke hotel tok bersihakan diri....Pas bersihkan diri kami turun lepak kat kedai mamak kat tepi hotel.Kami dok ramai-ramai lepak dengan abang awie dan jumpa lak abg ashraff kat sana..lepak sampai pkl 2 pagi..

KAT KEDAI MAKAN MAMAK LEPAS TURN KTM KLANG

MAKAN RAMAI-RAMAI DI KEDAI MAMAK BERHAMPITAN HOTEL KAMI

Sampai bilik kami borak2 dulu..Abg Zul lak kol..die tgh cari no bilk hotel sebab baru sampai...Aku dan fairul cepat2 lari masuk almari pakaian tok bagi suuprise..Pas abag zul masuk bilik,member2 lain ckap yang aku dan fairul dah balik rumah..Kami dengar je perbualan mereka..Abg zul sangup keluarkan duit sendiri RM 80 naik teksi ke hotel kami semata-mata nak join program ni dan jumpa kami..Mana nak jumpa ornag macam ni kan,,susah sangat..Pas 2 Fairul masage abg Zul tok periksa almari sama ada barang kami ada atau x..Abg Zul pon p buka almari..apa lagi kami sergah la...terperanjat die...nasib baik x jadi apa-apa..dah la die ada masalah jantung..Rasanya masa die kene bang bang boom dari kami,bilik kami lah yang pangg meriah sekali kat otel 2 dengan suara kami....So kami borak2 sampai pukul 5 pagi.Pas 2 Mujahid,abz Zul,Fared, g minum kat kedai mamak..aku,Fairul dan soib tido sbb ngantuk sangat...

Pagi sabtu,kami da siap2 g Futsal.Team kami ada 5 orang yang akan main futsal walaupun secara tiba-tiba je tanpa sebarang latihan.Kami g sarapan dulu dan baru gerak ke lokasi dengan naik kete abang Awie dan isteri Die yang jemput...Sampai kat sana kamio siap2 kan semua yang patut.Haslina dgn abg darus pon sampai kat sana....ada 3 team dan 6 group..JKR group A dan B,LKIM group A dan B,dan team kami MYHC group A dan B dimana group a team kami adalah peserta dari MYHC dan kami group B dari sukarelawan..aku x main..just tgk jer n jadi urusetia...

ENGAT UNTUK PEMENANG

HAMPER UNTUK PEMENANG

Hasil perlawanan,Johan HYMC A,LKIM, LKIM,HYMC,JKR,JKR...pas 2 kami sempat bergambar untuk edisi kosmo..Pas 2 planing seterusnya,member2 mintak nak stay 1malam lagi kat abang Awie..Abg awie pon on je..Aku lak x le sebab sok nya kene keje.Planing die orang malam ni g karok..sedih x dapat join...Aku kene lik rumah Fairul tok amik motor dan pulang ke Melaka..Aku,Fairul dan Mujahid dihantar ke KTM Shah Alam tok g Seremban,,3.45 keretapi pon sampai..kami gerak ke Kl central tok tukar laluan..Sampaui di Kl central,kami tukat train ke Seremban.Memang lambat giler sebab banyak kali berhenti kat tengah2 jalan selain stesen kerana masalah teknikal dan laluan train lain...Train 2 sampai Bangi je lak..so tukar klagi Train lain..Naik Ktm lain dan terus ke Seremban..Sampai Seremban kami amik teksi dan ke rumah Fairul tok amik moter..Pas amik Motor aku Greka pulang ke Melaka,manakala Mujahid dan Fairul patah balik semula ke Klang tok join aktiviti malam.Aku betul2 terharu ada sahabat macamdie orang yang sanggup keluarkan masa,tenaga,wang,semata2 hantar aku kat Seremban..

Kamu bukan kawan aku..tapi kamu SAHABAT aku..susah senaang sentiasa ada...U all special for me guys..See u in next program on 30 jun 2012...

Thanks abg Awie denag kongsi 1 prinsip..IKHLAS--TENANG--KASIH SAYANG-- dan saya dak dapat semua nie...saya x kan lupa memori daun pisang nie..

1. Nicely done lah jeya! ;DDDD

2. huhuhu
    memey hepy giler la hari 2
    thanks byk2 bro antau aku blik semula
    we are 1 famili....

3. very nice blog & txs for sharing. Nak minta tolong dgn u, macam mana nak contact abg awie @ his PA? Sebab kita memerlukan khidmat @ pertolongan beliau untuk bertanyakan lebih lanjut dimanakah tempat perubatan tradisional di Klang yg mengubati beliau dulu. TQ